Pilotlar her uçuştan sonra, uçuş sırasında karşılaştıkları ve tamir edilmesi ya da ayarlanması gereken sorunları tamir bakım personeline bildirmek için bir form doldurur. Pilotların doldurduğu bu formları daha sonra tamir bakımcılar okur ve sorunları giderir. Sonra da formun alt kısmına gerçekleştirilen düzeltici faaliyeti yazarlar ve pilotlar bir sonraki uçuştan önce bu formları ve tamircilerin notlarını okur. Yer personelinin ve tamir bakım personelinin espri anlayışı olmadığını söylememek gerekir. Aşağıda QUANTAS pilotlarının gerçek arıza ve şikayet bildirimleri ve tamir bakım mühendislerinin tamir sonrası cevapları yer almaktadır. Bu arada, Quantas havayolları kurulduğu günden bugüne dek hiç kaza geçirmemiş tek büyük havayolu şirketidir.
Pilotun arıza bildirimi: Sol iç tekerleğin kısmen değiştirilmesinde fayda var.
Tamir bakımcının tamir sonrası notu: Sol iç tekerlek kısmen değiştirildi.
Pilotun arıza bildirimi: Test uçuşu OK, fakat otomatik iniş biraz sert.
Tamir bakımcının tamir sonrası notu: Bu uçakta otomatik iniş sistemi yok.
Pilotun arıza bildirimi: Kokpitte bir şey gevşemiş.
Tamir bakımcının tamir sonrası notu: Kokpitte bir şey sıkıştırıldı.
Pilotun arıza bildirimi: Ön camda ölü böcek var.
Tamir bakımcının tamir sonrası notu: Canlı böcek sipariş edildi.
Pilotun arıza bildirimi: Otomatik pilotu sabit yükseklikte uçuşa ayarlayınca dakikada 100 metre alçalıyor.
Tamir bakımcının tamir sonrası notu: Böyle bir problem gözlenmedi. (uçak yerdeyken test edilmiş)
Pilotun arıza bildirimi: Sağ tekerlek hidroliğinde yağ kaçağı olduğunu gösteren bir yağ birikintisi var.
Tamir bakımcının tamir sonrası notu: Yağ birikintisi temizlendi.
Pilotun arıza bildirimi: DME''nin volümü inanılmayacak kadar yüksek.
Tamir bakımcının tamir sonrası notu: DME''nin volümü inanılabilir seviyeye ayarlandı.
Pilotun arıza bildirimi: Gaz manivelası kilitleri kapatılınca manivela yerinden oynamıyor.
Tamir bakımcının tamir sonrası notu: Kilitler zaten o işe yarar.
Pilotun arıza bildirimi: IFF çalışmıyor.
S: IFF, OFF konumundayken asla çalışmaz.
Pilotun arıza bildirimi: Sanırım camda çatlak var.
Tamir bakımcının tamir sonrası notu: Sanırım haklısın.
Pilotun arıza bildirimi: 3 numaralı motor kayıp.
Tamir bakımcının tamir sonrası notu: Biraz araştırınca motorun sağ kanatta takılı olduğu anlaşıldı.
Pilotun arıza bildirimi: Lövyeyi ileri itince uçak saçmalıyor.
Tamir bakımcının tamir sonrası notu: Kendine çeki düzen vermesi, doğru dürüst uçması ve ciddi olması için uçağa ihtar verildi.
Pilotun arıza bildirimi: Radardan mırıltılar geliyor.
Tamir bakımcının tamir sonrası notu: Radar havlaması için yeniden programlandı.
Pilotun arıza bildirimi: Kokpitte fare var.
Tamir bakımcının tamir sonrası notu: Kedi install edildi.